Marki używają kampanii influencer marketingu do napędzania sprzedaży i zwiększania świadomościWażne jest, aby wybrać influencerów, których zainteresowania pokrywają się z Twoją marką i których zwolennicy prawdopodobnie kupią Twój produkt. Kiedy już znajdziesz influencerów, którzy będą dobrze pasować do Twojej marki, ważne jest, aby budować z nimi relacje. Chociaż posty sponsorowane są świetnym sposobem na rozpoczęcie, możesz wyjść poza nie, aby stworzyć trwałe partnerstwo.

Uruchom cyfrową kampanię reklamową z elementami influencer marketingu

Kampanie influencer marketingu dla Twojej marki mogą już zawierać pewne elementy marketingu cyfrowego. Możesz jednak pójść o krok dalej. Na przykład, możesz prowadzić kampanię na Pinterest i Instagramie z influencerami promującymi Twój produkt. Możesz jednak dodać piksele retargetingowe do tych reklam, aby skierować je do użytkowników na innych stronach internetowych. Pozwoli Ci to dotrzeć do użytkowników, którzy już widzieli Twoje reklamy. Możesz również użyć programmatic do retargetowania użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową, ale nie dokonali konwersji. Pozwoli Ci to zwiększyć ogólny zasięg Twojej kampanii influencer marketingu. Wreszcie, możesz dodać współczynniki klikalności strony internetowej (CTR) do kampanii, aby śledzić skuteczność swoich reklam. Pozwoli Ci to zobaczyć, które reklamy działają najlepiej.

Włącz analitykę influencerów do swojego budżetu reklamowego

Kampanie influencer marketingu zazwyczaj mają ustalony budżet, ale czy istnieją sposoby na zmierzenie skuteczności reklamy? Możesz dodać kilka pikseli śledzących do strony influencera, aby zobaczyć, które posty są najbardziej skuteczne. Możesz również śledzić posty w mediach społecznościowych dla influencera, aby zobaczyć, które posty otrzymują najwięcej polubień i komentarzy. To pozwoli Ci skupić budżet na najbardziej efektywnych postach. Możesz również dodać Google Analytics do strony internetowej swojego influencera. Da Ci to więcej informacji o tym, które posty są najbardziej skuteczne.

Pracuj z mikroinfluencerami

Wiele marek nawiązało współpracę z influencerami z milionami followersów. Chociaż może to być świetne, może to nie być najlepszy sposób na podejście do partnerstwa. Praca z mikro-influencerami może być bardziej skutecznym sposobem na dotarcie do swoich odbiorców. Mikro-influencerzy mają zazwyczaj od 10 000 do 100 000 followersów. Jednak ich wskaźniki zaangażowania są często wyższe niż w przypadku większych influencerów. Praca z mikro-influencerami może być bardziej opłacalna niż współpraca z większymi influencerami. Możesz również wykorzystać mikroinfluencerów do promowania swoich produktów w różnych językach. Musisz być ostrożny przy wyborze mikro-influencera. Nie chcesz płacić za fałszywych zwolenników. Fałszywi zwolennicy nie napędzają prawdziwych wyników dla Twojej marki.