Jak wybrać agencję interaktywną do stworzenia strony?Po pierwsze, każda agencja ma na swojej stronie portfolio prac. Warto je przeanalizować, aby wykluczyć firmy, których estetyka lub poprawność budowy stron internetowych nam nie odpowiada. Przykładowe realizacje z Bydgoszczy znajdziecie pod adresem: strony internetowe Bydgoszcz. W dziale realizacje znajdziesz linki do wykonanych stron. Odwiedźmy je, oceńmy szatę graficzną i funkcjonalność. Nic nie mówi tak o mówieniu wykonawcy, jak wykonuje swoją pracę. Oczywiście każda strona internetowa jest wypadkową umiejętności grafika, programisty oraz oczekiwań klienta. Jeśli ktoś zamówił brzydką stronę internetową i ją otrzymał, cel projektu został osiągnięty, a wykonawca wywiązał się z umowy zgodnie z oczekiwaniami. Każdy ma w swoim portfolio strony internetowe, z których nie jest dumny.

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej w 2023 roku?

Nie ma na to uniwersalnej i sztywnej formuły. Tym bardziej, że każdy kontrahent czy firma stosuje własną stawkę za roboczogodzinę. W 2022 roku wzrosła płaca minimalna, pojawiły się nowe obciążenia podatkowe w związku ze składką zdrowotną. Inflacja też nie należy do najniższych. Po tych wzrostach kosztów prowadzenia działalności gospodarczej następują również podwyżki cen wszystkich usług. Ponadto pandemia sprawiła, że galerie handlowe opustoszały, a sklepy internetowe zapełniły się. Większy popyt na usługi IT oznacza również wyższe ceny.

Spróbujmy jednak trochę pomóc w oszacowaniu środków finansowych do zaoszczędzenia. Możemy określić przedziały budżetowe, które można znaleźć w cennikach realizacji stron internetowych w 2022 roku.

Przykładowy cennik stron internetowych na rok 2023

  • wizytówka firmy, indywidualny projekt graficzny, kilka zakładek: od 2000 zł wzwyż
  • strona firmowa, indywidualny projekt graficzny, kilka zakładek, wersja mobilna, Panel Administratora: od 4000 zł wzwyż
  • rozbudowana strona internetowa z indywidualną szatą graficzną, dziesiątkami zakładek, indywidualnymi narzędziami typu katalog asortymentowy do prezentacji oferty (ale bez sklepu): 7000-10000 zł
  • Sklep internetowy: koszt zależny od funkcjonalności sklepu, ale budżety e-commerce zaczynają się od 3 500 zł
  • Portal na indywidualne zamówienie: kilkanaście – kilkadziesiąt tysięcy złotych (tak, tu nie ma pomyłki)

Wiemy, że na koszt wpływa wiele czynników. Znamy już przeznaczenie naszej strony, mamy napisane narzędzia lub przykłady stron, do których chcemy aspirować. Następnie kierujemy zapytanie do agencji interaktywnych, które zwróciły naszą uwagę. Na podstawie ich portfolio możemy ocenić, czy wycena idzie w parze z jakością. Nie bójmy się pytać o nurtujące nas kwestie. Porozmawiajmy o poszczególnych elementach oferty. Zapytajmy jakie wsparcie techniczne otrzymamy po zakończeniu projektu, ile tur poprawek możemy zgłosić do projektu. Poznajmy osoby, które zrealizują nasz projekt. Zastanówmy się, czy mają do tego odpowiednie predyspozycje i doświadczenie. Czy dobrze jest z nimi rozmawiać? W końcu będziemy się z nimi kontaktować przez kilka najbliższych tygodni.

Od tego, kogo wybierzemy, zależy nasz wizerunek i po prostu nasz spokój. Te rzeczy są nieobliczalne za żadne pieniądze.